Hvordan sende inn sykemelding til NAV?

Må du bruke papirsøknaden om sykepenger (del D av sykmeldingen) eller sende andre dokumenter på papir, skal disse sendes til NAV Skanning. Papirene skal ikke lenger sendes til ulike adresser i NAV avhengig av hvor den sykmeldte bor.

Hvordan blir sykemelding sendt?

Du kan sende sykmeldingen digitalt i stedet for å levere den på papir. Er du blitt sykmeldt hos en fastlege, får du en SMS eller e-post fra NAV kort tid etter om at du kan logge deg inn på nav.no. Gå til boksen som heter Ditt sykefravær.

Hvordan sende post til NAV?

Er du personbruker hos NAV skal du ikke henvende deg til NAV via e-post eller faks. Skal du gi beskjed om endringer som har betydning for saken og oppfølgingen din fra NAV, kan du bruke Skriv til oss. Du kan også kontakte NAV på telefon.

Hvordan sende inn sykemelding til NAV? – Related Questions

Hvor kan jeg sende dokumentasjon til NAV?

Etter at søknaden er sendt inn, kan du laste opp vedleggene via Dine saker på nav.no. Det er viktig at du sender alle vedlegg til søknaden. Hvis du har et dokument på papir, kan du ta et bilde av dokumentet og sende oss som vedlegg til en digital søknad.

Hva gjør jeg med papir sykemelding?

Får arbeidstaker en papirsykmelding, vil NAV nå gjøre om denne til en digital sykmelding når den kommer inn til NAV. Når sykmeldingen er gjort digital, kan arbeidstakeren sende den til arbeidsgiveren fra “Ditt sykefravær” på nav.no på samme måte som øvrige digitale sykmeldinger.

Hvordan levere post?

Sett på frimerker, skriv på en digital kode eller klistre på en returlapp, bestill henting og legg det i din egen postkasse. Bruk Norgespakke™ 0–5 kg for sendinger over 350 g og som er innenfor maksmålene 35 x 25 x 12 cm. Send på Posten eller fra egen postkasse.

Hvordan skrive avsender på brev?

Avsenderadresse bør stå på baksiden av sendingen. Videre er det en rekke varianter når det gjelder plasseringen av postnummeret i en adresse. Den vanligste plasseringen av postnummeret er foran poststedet, for eksempel 53225 Bonn.

Hvordan sende post i retur?

Om du har fått en pakke i postkassen, har du nå mulighet til å sende den i retur fra din egen postkasse. Du finner en returetikett i pakken eller ved å kontakte nettbutikken.

Slik fungerer tjenesten:

  1. Trykk søk/bestill opphenting.
  2. Du får da beskjed om du kan bestille gratis opphenting fra din egen postkassen.

Er det lov å sende penger i Posten?

Verdien må skrives på brevet. Verdien kan angis med virkelig eller lavere verdi, maks kr 40 000,–. Penger og frimerker må oppgis med virkelig verdi. Brevet forsegles med forseglingstape godkjent av Posten.

Er det lov å sende kniv i Posten?

Når du sender kniver i posten, er det meget viktig å pakke knivene godt inn. Særlig er det skummelt dersom tuppen av kniven skjærer seg gjennom pakken under sending. Derfor setter vi på en liten plastbit på tuppen. Et tips kan være å skjære av en liten bit av en hageslange.

Kan man bruke gamle frimerker?

Gamle frimerker kan fortsatt brukes.

Hva skal stå på en pakke?

Når du skal sende brev eller pakker, er det viktig å skrive riktig adresser, både gateadresser og postnummer. Dette gjelder både i Norge og til utlandet.

Hva betyr firma C O?

c/o står for care of (ta vare på). Det brukes hvis ditt navn ikke står på den postkassen som posten er adressert til. Du oppgir da navnet på “eieren” av postkassen, som kan være navnet på en person eller et firma.

Hva er billigste måte å sende pakke i Norge?

Det vanligste og billigste for så små pakker er å sende den direkte til postkassen til mottakeren. Du kan også velge å sende pakken med sporing eller som en rekommandert pakke, dette er ikke noe de fleste av oss vill ha behov for, og det koster dessuten betydelig mye mer.

Hva koster et frimerke 2022?

Prising for brev i form av rull: Diameter inntil 7 cm og lengde inntil 35,3 cm; bruk pristabell for 2–7 cm.

Brev med personlige frimerker.

Hva som prises Pris
Ark innland (20 frimerker) 470,–
Ark Europa (20 frimerker) 650,–
Ark verden (20 frimerker) 770,–
Ekspedisjonskostnad 35,–

Leave a Comment