Hva koster Fiken pr måned?

Fiken-integrasjonen koster fra 49 kroner pr måned. Du kan velge mellom tre prispakker med ulik funksjonalitet, slik at du ikke trenger å betale for mer enn du bruker. Husk at Fiken har egne priser for å bruke systemet deres.

Hva koster det å ha Fiken?

Priser i Fiken

De aller fleste ender opp med å betale 179 kroner pr mnd. Dette inkluderer regnskap og faktura og det er ingen begrensning i antall brukere, bilag, utsendte faktura eller lignende. Prøv gratis i 30 dager.

Hvordan registrere salg i Fiken?

Når du så skal registrere salget som har skjedd i nettbutikken din, gjør du det på menyvalget Salg Registrer annet salg. Velg riktig kunde, og velg en passende beskrivelse av salget under “Tekst”, samt hvilken inntektskonto salget skal føres mot.

Hva koster Fiken pr måned? – Related Questions

Er Vipps kontantsalg?

Selger du varer eller tjenester hvor kunden gjør opp umiddelbart ved bruk av kontanter, betalingskort eller betalingsløsninger på mobil (for eksempel Vipps) kalles dette kontantsalg. Da må du ha et kassasystem som tilfredsstiller kravet til kontantsalg i bokføringsreglene.

Er Vipps gyldig kvittering?

Når du kjøper noe med Vipps

Du må likevel huske at Vipps ikke gir deg en gyldig kvittering på kjøp. Den ordentlige kvitteringen skal være tilgjengelig for deg enten på e-post, eller på en eventuell profil eller «Min side».

Hvordan registrere faktura?

Krav til faktura
  1. Fakturanummer (et unikt nummer som blir tildelt maskinelt ved fakturering og ikke kan overstyres, slik loven krever)
  2. Fakturadato (dato for fakturering)
  3. Selgers navn, adresse og organisasjonsnummer.
  4. Kjøpers navn, adresse eller organisasjonsnummer.
  5. Beskrivelse av varen/tjenesten som selges.

Hvordan fakturere i fiken?

Faktura
  1. Opprett faktura. Velg type faktura du vil opprette.
  2. Send faktura. Send faktura som e-post, EHF, Vipps eller brev.
  3. Følg opp faktura. Følg opp når og hvordan du vil, eller la Fiken gjøre det automatisk for deg.
  4. Registrer innbetaling.
  5. Påminnelse.

Hvordan sende en faktura?

Alle lovpålagte felter ligger inne i fakturaen og du trenger kun å fylle inn riktig informasjon. Du legger selv inn kunden du skal sende fakturaen til, leveringsadressen, forfallsdato, varen eller tjenesten du har solgt, antall og pris. Du kan også legge til en beskjed til mottakeren, men det er valgfritt.

Hvordan gjør man kasseoppgjør?

Kassebeholdningen ved starten av dagen leses av og noteres, før man deretter noterer summen av den totale salgsinntekten for dagen. Videre teller man over og finner ut nøyaktig hvor mye som er betalt kontant, og hvor mye som er betalt med kort. Til slutt noterer man summen av kontantene i kassen ved endt salgsdag.

Hvor mye kan jeg betale kontant?

Kontantgrense på 40 000 kroner ved varesalg

Ved salg av varer (men ikke tjenester) er det forbudt å ta imot 40 000 kroner eller mer i kontanter (eller i utenlandsk valuta). Forbudet gjelder også om man deler opp salg for å komme seg under grensen.

Hvordan bokføre kasseoppgjør?

Lær hvordan bokføre kasseoppgjør i Conta. Kasseoppgjør, også kalt dagsoppgjør, skal bokføres i regnskapet til bedriften din.

Du setter det opp slik:

  1. Pluss på konto 1900 Kontanter.
  2. Pluss på konto 1920 Bankkonto.
  3. Pluss på konto 1500 Mastercard.
  4. Pluss på konto 1500 Vipps.

Hva er kasseoppgjør?

Kasseoppgjøret skal vise beholdningen av kontanter i kassen. Alle virksomheter med kontantsalg er pliktige til å dokumentere deres daglige salg og opptelling av kassebeholdningen som er registrert på kassaapparat, terminal eller liknende system. Når dette gjennomføres, kaller man det et kasseoppgjør.

Hvordan ta dagsoppgjør?

Gjennomføring av et dagsoppgjør starter med at man noterer hvor mye det er i kassen ved starten av dagen. Så noterer man det totale salget som er gjort totalt i løpet av dagen. Deretter telles det hvor mye som er betalt kontant og hvor mye som betalt med kort.

Når skal kvittering skrives ut til kunden?

Etter forskriften § 5-3-2a første ledd skal det alltid skrives ut kvittering når beløpet som registreres på kassaapparatet ikke er lett synlig. Verken kassasystemlova eller kassasystemforskrifta har krav til at et kassasystem skal ha et display.

Hva er en Z rapport?

En Zrapport er en oversikt som viser alle salg og andre registreringer i en bedrifts kassasystem i løpet av én dag. Altså er en Zrapport et dagsoppgjør. Bokføringsforskriften sier at alle bokføringspliktige bedrifter som selger via kontantsalg må produsere en Zrapport (dagsoppgjør) for hver kasse, hver dag.

Hva er Kassaloven?

Redusere svart økonomi

I korte trekk har den nye kassaloven som formål å redusere omfanget av svart økonomi i bransjer med kontantsalg ved å fjerne/ minimere mulighetene for å skjule kontantsalg på kassasystemene.

Hva er ambulerende kontantsalg?

Ambulerende kontantsalg er salg som ikke foretas fra et fast tilrettelagt utsalgssted. Sporadisk kontantsalg er knyttet opp mot at virksomheten som hovedregel har kredittsalg, men unntaksvis mottar betaling kontant.

Hvilke regler gjelder for dokumentasjon av kontantsalg?

Bokføringspliktige må som hovedregel bruke et kassasystem med produkterklæring til å registrere og dokumentere salg av varer og tjenester der kjøpers betalingsforpliktelse overfor selger gjøres opp ved levering (kontantsalg). Dette gjelder uavhengig av betalingsmiddel.

Hva er en gyldig kvittering?

Hva er en gyldig kvittering? Det finnes en rekke krav for at en kvittering skal være gyldig. Det skal blant annet stå hva som er kjøpt og hvem som har solgt varen, hvordan varen er betalt for, dato for kjøpet, organisasjonsnummer til selger og et kvitteringsnummer slik at transaksjonen er sporbar i et kassessytem.

Leave a Comment