Når varen ikke kommer?

Si fra til banken din dersom varen fortsatt ikke dukker opp. Dette kan gjøres ved å legge inn en reklamasjon. Banken trenger en liste over transaksjonene du mener er svindel, og kanskje noe annen dokumentasjon på betalingen. Hvis banken mener du har blitt svindla, får du pengene tilbake.

Har man rett til å få pengene tilbake?

Bytterett. De fleste butikker lar deg få bytte det du har kjøpt, så sant det er ubrukt og uskadet. Dette er ingen lovbestemt rett, men er så vanlig at du kan regne med å få bytte. Ta vare på kvitteringen eller byttelappen, og hold fristen som står på den.

Hvilke rettigheter har kunden?

Når du selger et produkt til en kunde, får kunden eiendomsretten til det, og du får betaling til rett tid. Da er det viktig at produktet blir levert i god stand og til rett tid. Loven har også regler som omhandler forbrukernes rettigheter dersom det oppstår mangler eller forsinkelser ved et salg.

Når varen ikke kommer? – Related Questions

Når kan jeg kreve omlevering?

Omlevering betyr at du får en helt ny ytelse. Dette kan kreves når det du har fått avvik fra de krav til ytelsen som fulgte av avtalen. Dersom det foreligger et slik avvik, utgjør dette en mangel. Etter forbrukerkjøpsloven § 29 er dette det eneste vilkåret for å ha krav på omlevering.

Hva er rimelig tid?

Loven definerer ikke hva som regnes som “rimelig tid“. Dette må vurderes konkret i hvert enkelt tilfelle. Momenter i vurderingen er blant annet hva mangelen består i, hvor omfattende utbedringer som må til og mangelens betydning for forbrukeren. Man sier også at retting skal skje uten ugrunnet opphold.

Hva er viktig for en kunde?

Det handler om å være tilgjengelig, sørge for at kundene skal få løst saken sin av en serviceinnstilt og positiv kundebehandler. Hvis man i tillegg klarer å overgå kundenes forventning, da har man levert en god kundeservice.

Hva er en god kundebehandling?

En kundebehandler som evner å vise tålmodighet til å la kunden forklare situasjonen, og forstå at ikke alle ser det åpenbare svaret på problemet som en selv, er noe alle burde se etter i en kandidat. Ved å kommunisere tydelig, sørger man for å gjøre seg hundre prosent forstått hos kunden.

Hva menes med god kundebehandling?

Optimal service og profesjonell kundebehandling er å gi dine kunder den oppmerksomheten og servicen de fortjener.

Hvordan kan man behandle med kunder?

10 tips til god kundeservice
  1. La kundene få kontakte dere på mange forskjellige måter.
  2. Fortell kundene at du har mottatt henvendelsen deres.
  3. Behandle alle saker likt, og løs dem så raskt som mulig.
  4. Ikke vær redd for å kommunisere for mye med kundene.
  5. Sjekk hva kundene synes om servicen du gir dem.

Hva er en dårlig service?

Dårlig kundeservice handler veldig enkelt definert om avviket mellom forventet servicenivå og opplevd servicenivå. Man kontakter kundeservice med en forventning om å få saken sin løst, så raskt og smidig som mulig. Dersom forventningene ikke innfris, så oppleves dette fort som dårlig kundeservice.

Hvordan få fornøyde kunder?

Hvordan få fornøyde kunder – 8 tips for å skape de beste kundeopplevelsene
  1. Gode holdninger er en perfekt start.
  2. Lytte for å få fornøyde kunder.
  3. Du må kjenne ditt produkt hvis du skal selge det.
  4. Du må gjøre det du sier.
  5. Kunden skal være i fokus.
  6. Vær personlig og få fornøyde kunder.
  7. Svar kunden din raskt.

Hvordan skal du best møte en Kundeklage?

Hvordan håndtere kundeklager
  1. Lytt og forstå Lytt alltid til kundene dine.
  2. Be om unnskyldning. Ikke vær redd for å be om unnskyldning for en feil.
  3. Finn en løsning. Når kunden har en legitim klage, må den løses.
  4. Følg opp i forhold til kunden.
  5. Overgå forventningene.

Hvordan takle sure kunder?

5 tips for å håndtere vanskelige kunder
  1. Lytt. Lytt med hjertet og hodet, og ikke la deg bli distrahert.
  2. Vis empati. Sett deg selv i kundens sted.
  3. Vis aksept. Aksepter det kunden sier, selv om du mener at han tar feil.
  4. Vis respekt.
  5. Gå i forhandlinger.

Hvordan håndtere misfornøyde kunder?

6 steg for å håndtere misfornøyde kunder
  1. Behold roen.
  2. La kunden få utløp.
  3. Vis medfølelse og engasjement.
  4. Spør hva du kan gjøre.
  5. Kom til bunns i problemet og informer internt.
  6. Følg opp og gi ekstra oppmerksomhet.

Hvordan kan man skrive klagebrev?

Klagebrev eksempel
  1. · Overskrift: «Klage på …»
  2. · Innledning: Hvem klager, hva klages det på og hvorfor.
  3. · Argumenter: Hvorfor bør vedtaket vurderes på nytt?
  4. · Avslutningsvis: «Jeg håper dere kan se nærmere på saken…»

Hva skal være med i en klage?

I klagen må du oppgi navn og adresse. Du bør opplyse om telefonnummer. Er du pasient eller bruker, bør du dessuten oppgi ditt personnummer. Du må også skrive hva klagen gjelder og hvem som har tatt avgjørelsen du klager på.

Hvordan skrive klage på sjefen?

Skriv en klage på sjefen til øverste ledelse

Kom med konkrete eksempler og inkluder gjerne dokumentasjon dersom dette foreligger. Forklar hvorfor sjefens oppførsel forårsaker mistrivsel på arbeidsplassen, og kom gjerne med noen konkrete råd til forbedring av situasjonen.

Hvor kan en bruker eller pasient klage?

Klage på lege, sykehus eller andre helsetjenester

Klagen kan for eksempel være på: lege. sykehus. hjemmesykepleier.

Når legen ikke tar deg på alvor?

Dersom et møte ikke fører til endringer kan du sende en skriftlig klage til legekontoret. Ombudet kan bistå deg med dette. Du har rett til å bytte fastlege inntil to ganger per år. Hvis det er aktuelt kan du ringe 800 HELSE (800 43 573), eller gå inn på hjemmesiden www.helse.norge.no.

Leave a Comment