Kan man angre kjøp av mobiltelefon?

Forbrukeren har i utgangspunktet angrerett i 14 dager. Dette gjelder ved handel fra alle EØS-land. For tjenester starter fristen å løpe dagen etter at avtalen er inngått, mens fristen ved kjøp av varer løper fra dagen etter at varen er mottatt.

Hva får du i pant hos Power?

På hvitevarer og TV-er vil det være en flat pant på kr. 100,-, mens det på andre el-artikler, som kjøkkenmaskiner, støvsugere etc., kun tilbys en symbolsk sum i pant. Vår pantekalkulator vil fortløpende utvides med nye produkter, så følg med!

Hvordan returnere mobil Telenor?

Dersom du ønsker å returnere mobilen, kan du raskt og enkelt gjøre dette ved å benytte den frankerte returlappen som fulgte med i pakken du fikk fra oss. Angreskjema fylles ut og returneres sammen med mobilen. Vi anbefaler at du tar med kvittering fra postkontoret når du skal returnere pakken.

Kan man angre kjøp av mobiltelefon? – Related Questions

Har man rett til å få pengene tilbake?

Bytteretten gir ingen rett til å kreve pengene tilbake, men man får som regel tilgodelapp. Tilgodelappen kan brukes i tre år, hvis det ikke står noe annet på den. Det er vanlig at salgsvarer og hygieniske artikler, som undertøy, er unntatt fra bytteretten.

Kan jeg swappe knust mobil?

Er den skadet kan du melde forsikringssak samtidig som du swapper. Med SWAP har du alltid skjermforsikring inkludert, og kan swappe en mobil med knust skjerm. Har du Plussforsikring kan du også swappe mobilen om den har andre skader. Begge forsikringene har en egenandel.

Hva skal sendes tilbake til Telenor?

Du kan si opp leieavtale på Wifi ruter og T-We boks II som du leier fra oss. Vi sender da ut en returlapp som du benytter for å returnere utstyret. Hvis utstyret ikke returneres innen rimelig tid vil du bli fakturert for utstyret. Oppsigelse av leieavtalen kan du gjøre på Mine Sider.

Hvordan viderekoble mobil?

**61*telefonnummer det skal viderekobles til*tid i sekunder# Trykk telefonrøret. Merk: Maks tid i sekunder er 30.

Viderekobling når du er utenfor dekningsområdet:

  1. **62*telefonnummer det skal viderekobles til#
  2. Trykk telefonrøret.
  3. ##62# og telefonrøret skrur av viderekobling ved ikke kontakt.

Hvordan ringe Telenor kundeservice?

Ring oss på 09000

Det viktigste for våre kunder er å få den hjelpen de trenger når de trenger den.

Hva må jeg gjøre før jeg bytter SIM-kort?

Velg “Importer fra SIM

Før du bytter SIMkort

  1. Husk å ha det nye SIMkortet tilgjengelig ved aktiveringstidspunktet.
  2. Hør gjennom mobilsvarmeldinger før du bytter, de blir borte når du bytter SIMkort.
  3. Overfør eventuelle kontakter som ligger på SIMkortet til din mobiltelefon.

Hvordan overføre innhold til ny telefon?

  1. Slå på den nye enheten.
  2. Trykk på Start.
  3. Koble til et Wi-Fi-nettverk når du blir bedt om det.
  4. Velg å kopiere apper og data fra den gamle enheten. Anbefalt: Hvis du har en kabel for å koble sammen enhetene, følger du veiledningen på skjermen for å kopiere dataene.
  5. Sjekk tekstmeldingene, bildene og videoene dine.

Hva skal man gjøre med gamle SIM-kort?

Hva gjør jeg med det gamle (Telenor) SIMkortet? Ta gjerne vare på det noen dager dersom det mot formodning skulle vises seg at data er lagret på det. Deretter kan du brekke det i stykker og kaste det som restavfall.

Hvordan aktivere BankID på mobil på nytt?

BankID på mobil følger SIM-kortet og ikke mobiltelefonen. Hvis du bytter SIM-kort må du aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken din. Ta kontakt med banken din om du trenger hjelp eller trenger nytt personlig passord til BankID med kodebrikke eller app.

Skal BankID på mobil bort?

BankID på mobil ble utviklet av Telenor og bankene og ble lansert i 2009. BankID på mobil fases ut fra 2022 og erstattes av BankID på app, som er en enda mer fremtidsrettet løsning. Kodebrikken består for de som ikke kan bruke apper.

Når forsvinner BankID på mobil?

Dersom du havner i en situasjon hvor du må bytte SIM-kort, og dette skjer etter 1. september 2022, vil du også miste din BankID på mobil-tilgang. Da må du begynne å bruke engangskode-appen som mobilt alternativ.

Hva kommer i stedet for BankID på mobil?

BankID på mobil skal erstattes av BankID på app, men dette skjer ikke over natta. Tjenesten skal gradvis fases ut, men de aller fleste vil ha tilgang til den en god stund framover. Kodebrikken skal også bestå. Nå har imidlertid flere banker stoppet for nye BankID på mobil-aktiveringer.

Er BankID og BankID på mobil det samme?

BankID og BankID på mobil er begge tjenester for sikker digital identifisering og signering. BankID på mobil blir lagret i SIM-kortet til mobiltelefonen din. Derfor trenger du kun mobilen din og en egenvalgt kode (ID-PIN), ikke kodekort eller kodebrikke. Vanlig BankID er derimot lagret hos banken som utstedte den.

Kan man bruke BankID nå?

BankID og BankID på mobil kan benyttes til å logge inn på nær sagt alle offentlige nettsteder – med høyeste sikkerhetsnivå. Det betyr alt fra Altinn.no, NAV.no, helsenorge.no, skatteetaten.no, i tillegg til kommuner og fylkeskommuner.

Er det trygt å bruke BankID nå?

Trygt.

Enten du skal identifisere deg eller signere, er BankID den mest anvendelige elektroniske identifikasjonen i Norge. Med BankID kan du alltid gjøre rede for hvem du er.

Hvorfor må man bruke BankID på Vipps?

På grunn av en lovendring som trer i kraft fra og med 1.1.2021, må Vipps endre måten vi prosesserer betalinger på. Den nye lovgivningen krever at betalinger på nett med betalingskort skal godkjennes med BankID.

Leave a Comment