Kan du fortelle litt om deg selv eksempel?

Fortell om deg selv
  • Hvem du er.
  • Sivilstand.
  • Barn.
  • Hvor kommer du fra, hvor bor du.
  • Hva bruker du fritiden til.
  • Utdannelse i kronologisk rekkefølge – og hvorfor tok du denne utdannelsen.
  • Arbeidserfaring i kronologisk rekkefølge – og hvorfor du har tatt de valgene du har tatt – hvorfor skiftet du eventuelt jobber.

Hvordan gjøre det best mulig på intervju?

Jobbintervju spørsmål og tips
  1. Smil. En av de første – og mest åpenbare – tingene du bør gjøre når du dukker opp til intervjuet, er å smile og gi fra deg positive vibrasjoner.
  2. Gi et fast håndtrykk.
  3. Vis interesse.
  4. Ikke les høyt fra CV-en din.
  5. Still gode spørsmål.
  6. Gjør en god entré
  7. Small talk.
  8. Kleskode.

Hva spør de om på intervju?

13 vanlige intervjuspørsmål – og hvordan du nailer dem!
  • Kan du fortelle litt om deg selv?
  • Hvorfor vil du ha denne jobben?
  • Hva vet du om bedriften?
  • Hva er dine største styrker?
  • Hva ser du på som dine svakheter?
  • Hva er du mest stolt av?

Kan du fortelle litt om deg selv eksempel? – Related Questions

Hva svarer man på Fortell om deg selv?

En typisk åpning av et jobbintervju er at du får spørsmålet – Fortell litt om deg selv! Her må du passe på at du ikke svarer med en enetale som er altfor lang og kjedelig. Redegjør kort om hvor du bor, hvem du bor sammen med, og eventuelt noe om dine interesser eller annet personlig som kan være relevant.

Hva svarer man på svake sider?

Fortell om noen svakheter du har, men nevn samtidig hva du gjør for å forbedre disse. Du kan gjerne nevne konkrete eksempler på tiltak du har satt i gang. Kan dine negative sider komme til nytte? Da kan du i løpet av intervjuet vri de negative sidene over til å ha noe positivt i seg.

Hva kan man ikke spørre om på jobbintervju?

Som arbeidsgiver står du ikke fritt til å stille de spørsmålene du ønsker i et jobbintervju.

Det vil ikke være anledning til å stille spørsmål om:

  • Seksuell orientering.
  • Etnisitet.
  • Nasjonal opprinnelse.
  • Avstamning.
  • Religion.
  • Livssyn.
  • Graviditet.
  • Adopsjon.

Hva bør man ikke si på et jobbintervju?

Jobbintervju spørsmål og tips
  • «Jeg kom ikke overens med sjefen»
  • «Jeg er veldig nervøs»
  • «Jeg gjør hva som helst»
  • «Jeg vet at jeg har lite erfaring, men..»
  • «Det står på CV-en min»
  • «Ja, det kan jeg svaret på!»
  • «Perfeksjonisme er min største svakhet»
  • «Jeg tenker utenfor boksen»

Hva sier man på et jobbintervju?

For raskt å få et inntrykk av personen som intervjues og en fin start på jobbintervjuet, ber som regel arbeidsgiveren søkeren om å “fortelle litt om deg selv”. Dette er ofte det første man blir spurt om under et intervju, og på dette spørsmålet, så skal du rett og slett bare si litt.

Hva kan jeg svare på jobbintervju?

Det du bør gjøre: Svar kortfattet og gå rett på sak. Snakk utelukkende om jobb og karriere og fortell arbeidsgiver hvor du for tiden befinner deg i ditt profesjonelle liv, hva du har lært fra tidligere erfaringer og arbeidsplasser, samt hva som gjør at du er ivrig etter akkurat denne jobben.

Hva er dine svakheter intervju?

1 – Finn en mangel som kan knyttes til jobben du skal gjøre, og forklar hva du har gjort for å forbedre deg. 2 – Omformuler spørsmålet til områder du mener du kan utvikle deg på. 3 – Når du nevner en svakhet, er det viktig å gi eksempler på situasjoner på arbeidsplassen der du har møtt problemer på grunn av dette.

Hvorfor vil du ha jobben?

Når du svarer på spørsmålet om hvorfor du vil ha jobben, bør du dele relevante og spesifikke detaljer om hvordan din bakgrunn, erfaring, talenter, interesser, utdanning og andre egenskaper som gjør at du passer godt inn i denne jobben og i bedriften, råder Kelly.

Hva er mine sterke sider?

Kutt ut stikkordsformen med klisjeer som hardtarbeidende, seriøs, målbevisst, punktlig, ambisiøs, lojal og effektiv. Snakk heller oppriktig og utfyllende over noen få, men viktige, sterke sider som er relevant på stillingen du søker på. Tenk strategisk ut fra hvilke ferdigheter som gjør deg kvalifisert for jobben.

Hva er dine styrker?

Velg noen av dine mest vesentlige styrker som kreves for rollen og gi eksempler på prestasjoner. Styrker kan inkludere evnen til å lære fort, arbeide under press, gjøre flere ting på en gang, samarbeide med andre eller jobbe selvstendig.

Hva er dine personlige egenskaper?

Personlige egenskaper er attributter eller ferdigheter som kjennetegner deg. Det kan være sterke sider ved deg selv, som du føler at du er god til. Men det kan også være negative sider ved din personlighet, som du bør være deg bevisst i ulike sammenhenger.

Hvordan takler du stress og press?

Fire teknikker for å takle stressende situasjoner bedre:
  1. 1) Bruk egne erfaringer. Se for deg at du skal holde et foredrag eller et innlegg i et viktig møte.
  2. 2) Motiver deg selv med kjærlighet. Skal du i ilden, men synes det er vanskelig å bli motivert?
  3. 3) Finn din indre drivkraft.
  4. 4) Bygg opp en mental robusthet.

Hvordan slutte å stresse på jobb?

Tre måter å takle stress
  1. Du kan jobbe med å redusere stressbelastningen i seg selv.
  2. Du kan jobbe med å finne ventiler som gjør at du tåler belastningen.
  3. Du kan prøve ut avspenningsteknikker.

Hvordan takle motgang på jobb?

Strategier for endring
  1. Ikke gi deg! Alle møter motgang og nederlag.
  2. Vær lidenskapelig! Noen er heldige, og har mange talenter de lett kan bruke til å lykkes.
  3. Ikke vent på det rette øyeblikket! Det finnes kanskje ikke.
  4. Forvent resultater!
  5. Vær fleksibel!
  6. Ikke klag!

Hvordan kan du mestre stress?

Tiltak
  1. Ta tak i egen situasjon i forhold til de ulike stressfaktorene.
  2. Sørg for at mosjon er en del av din hverdag.
  3. Sørg for å få tilstrekkelig søvn og hvile i det daglige.
  4. Stimulanser som tobakk, alkohol øker kroppens belastning og kan påvirke søvnen.
  5. Avspenning og meditasjon gir indre ro.

Hvordan bli kvitt indre uro?

Hvordan bli kvitt indre uro
  1. Pusteteknikker og meditasjon virker beroligende for mange.
  2. Fysisk aktivitet og et sunt og variert kosthold virker positivt for både hode og kropp.
  3. Engasjer deg i noe som gir betydning for deg.
  4. Vær tålmodig med deg selv.
  5. Prøv å snu tankemønsteret ditt.
  6. Snakk med andre om situasjonen din.

Leave a Comment