Kan bedrifter motta eFaktura?

Med en generell aksept vil du heretter motta eFaktura fra første regning fra bedrifter som tilbyr eFaktura. Det betyr at du ikke lenger må inn i nettbanken for å melde deg på mot de enkelte bedriftene. Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra kan du enkelt reservere deg i nettbanken.

Hvordan få alltid eFaktura?

Slik sier du ja takk til Alltid eFaktura

I nettbanken går du inn på menyvalget “eFaktura” og oppretter Alltid eFaktura-avtale. I mobilbanken går du inn på “betalinger” og klikker på ikonet øverst i høyre hjørne.

Hvor mye koster eFaktura?

Du trenger ikke en egen avtale med banken din. Det koster heller ikke kundene dine noe å motta eFaktura. Å sende eFaktura er ikke gratis, men husk at du kan spare tid (som jo også er penger), i tillegg til å få betalt raskere. Og hvis du tidligere har sendt fakturaer i posten, slipper du den kostnaden.

Kan bedrifter motta eFaktura? – Related Questions

Hva er forskjellen på eFaktura og AvtaleGiro?

AvtaleGiro er noe som opprettes og avsluttes i din nettbank. For å opprette benytter du KID-nummeret på fakturaen. eFaktura er en avtale mellom deg og banken. Faktura blir sendt til din nettbank i stedet for postkassen din.

Hvem eier eFaktura?

Forklaring: eFaktura knyttes nå til juridisk eier av abonnementet via personnummer. eFaktura-avtalen du hadde direkte med oss gjelder ikke lenger. Det er juridisk eier som nå vil få faktura i nettbanken, uavhengig av hvem som fikk den tidligere.

Hva er alltid eFaktura?

«Alltid eFaktura» er rett og slett en enklere og mer kundevennlig form for eFaktura, der du slipper å inngå avtale med hver bedrift og du får automatisk eFaktura fra alle bedrifter som tilbyr dette.

Hvordan bestille eFaktura i nettbanken?

For å kunne motta eFakturaer må du inngå automatisk avtale om eFaktura, eller såkalt “Ja takk til alle”. Gå til Betalinger og velg eFaktura. Klikk på Administrer avtalen for å aktivere den. eFakturaer som er behandlet eller slettet, samt dine fakturautstedere ser du under Betalinger – eFaktura.

Hvordan bli kvitt eFaktura?

Etter at du har godkjent en eFakturabetaling kan du endre eller slette den i forfallsregisteret fram til forfallsdato. Hvis du ikke vil motta eFaktura fra denne bedriften lenger kan du slette hele avtalen under eFaktura i nettbank og mobilbank.

Når trekkes eFaktura?

Regningen kommer opp i forfallsregisteret minst syv dager før den blir trukket fra konto. Du kan endre hvilken konto beløpet skal trekkes fra, forfallsdato og beløp. Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.

Hvorfor mottar jeg ikke eFaktura?

De har ikke en eFaktura avtale med sin egen bank

For at man skal kunne motta Vipps eFakturaer, må man ha en avtale med banken sin om at man kan motta eFakturaer. Mottaker kan ta kontakt med banken sin for å få avklart om en slik avtale er på plass.

Hvordan godkjenne eFaktura?

Hvordan godkjenner jeg eFaktura i nettbanken? eFaktura til godkjenning finner du under Betale – Godkjenn – eFaktura. Godkjente eFakturaer finner du under Betale – Forfall.

Hvorfor både AvtaleGiro og eFaktura?

Kombinere AvtaleGiro og eFaktura

Da kan du opprette en eFaktura (for å spare miljø og penger) og samtidig opprette en AvtaleGiro. Da vil betalingen skje automatisk fra et bestemt kontonummer. Enklere blir det ikke. I nett- og mobilbanken din kan enkelt holde oversikt over hvilke avtaler du har.

Hvordan kombinere AvtaleGiro og eFaktura?

Noen utstedere tilbyr sine kunder en kombinasjon av eFaktura og AvtaleGiro. Med kombinasjonen sendes fremdeles eFakturaen med fakturadetaljene direkte i nettbanken din og lagres der, men du slipper å godkjenne betalingen, da faktura automatisk betales på forfallsdato med AvtaleGiro og pengene trekkes på konto.

Hva betyr automatisk eFaktura?

Hva betyr automatisk eFaktura? Du mottar alle eFaktura rett i nettbanken. Du må aktivere «automatisk eFaktura» for å kunne motta regninger fra bedrifter som du tidligere ikke har mottatt eFaktura fra. Man kan ikke lenger inngå avtale mot den enkelte bedrift.

Kunne ikke godkjenne eFaktura?

desember 2021. Du vil likevel kunne motta motta en eFaktura, men det vil ikke være mulig for deg å godkjenne denne for betaling dersom den allerede er betalt med Avtalegiro. Dette fordi AvtaleGiro da er forhåndsvalgt som betalingstjeneste som automatisk blir gjennomført iht. inngått avtale med din bank.

Hvordan opprette eFaktura Sparebank 1?

For å få eFaktura fra bedrifter som tilbyr det må du ha krysset av for “Ja takk til alle” under eFaktura i mobilbanken eller nettbanken. Du får varsel i mobilbank, nettbank og på e-post når det kommer ny eFaktura. Ønsker du varsel på sms kan du bestille dette i nettbanken.

Hvordan sette opp eFaktura Nordea?

mai 2022 vil all forsendelse av eFaktura til deg stanses. Dette gjør du under “Betaling” | “eFaktura” i venstre menyen i nettbanken. Har du allerede avgitt dette samtykket, vil det framgå på siden. Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra kan du reservere deg i nettbanken.

Hvor lang tid tar det å opprette AvtaleGiro?

Opprettelse av en Avtalegiro tar minimum 10 dager. Det er tiden det tar å få Avtalegiroen godkjent av NETS.

Hvorfor får jeg papirfaktura når jeg har AvtaleGiro?

Jeg har opprettet AvtaleGiro/eFaktura, hvorfor får jeg fortsatt papirfaktura? Selv om avtalen har gått igjennom, kan det være feil i registreringsinformasjon som kundenummer og KID-nummer, noe som gjør at vi ikke får registrert avtalen her hos oss.

Leave a Comment