Hvorfor kommer jeg ikke inn på mobilbank?

Får du ikke til å bruke BankID på mobil kan du forsøke følgende: La mobilen være avslått i minst ett minutt, ta ut og inn SIM-kort, og prøv på nytt. Se etter oppdateringer til mobilen. Hvis du finner en tilgjengelig oppdatering, last den ned og slå så telefonen av og på.

Hvordan logge inn på BankID på mobil?

Hvordan logge inn med BankID på mobil
  1. Gå til den tjenesten du ønsker å logge inn til (f.
  2. Velg BankID i ID-porten.
  3. Skriv inn fødselsnummer.
  4. Velg BankID på mobil.
  5. Skriv inn mobilnummer (8 siffer).
  6. Du får nå opp ett referanseord på skjermen.

Hvordan logge inn på Sbanken?

Du kan logge inn i nettbanken med nettbankpassord og engangskode tilsendt på SMS. Du kan registrere flere mobilnummer i nettbanken, og velge selv hvor engangskoden skal sendes når du logger inn.

Hvorfor kommer jeg ikke inn på mobilbank? – Related Questions

Kommer ikke inn på Sbanken?

Vi anbefaler at du først forsøker å finne løsningen selv i spørsmål og svar. Hvis du ikke finner løsningen, kan du ta kontakt med oss på telefon 55 26 00 00 eller via kontaktskjema.

Hvor finner jeg engangskode?

Hvordan får jeg engangskode-appen?
  1. Sjekk at din kontaktinformasjonen din er riktig i mobil- eller nettbanken.
  2. Last ned engangskode-appen i AppStore eller Google Play.
  3. Trykk på Kom i gang.
  4. Har du allerede mottatt koder?
  5. Fyll inn samme kontaktinformasjon som du har i mobil- eller nettbanken.

Hvordan få BankID Sbanken?

For å aktivere BankID i Sbanken må du:
  1. Være fylt 15 år.
  2. Ha kodekort fra Sbanken.
  3. Ha legitimert deg på posten.
  4. Ha vært kunde i minst 30 dager hvis du har legitimert deg enten med pass eller norsk nasjonalt ID-kort på posten.

Hvordan sjekke saldo Sbanken?

For å sjekke saldo sendes kommando KR [SMS-navn] til 02265 fra registrert mobilnummer. Eksempel: KR BRUK til 02265.

Hvordan aktivere kodekort Sbanken?

Slik aktiverer du BankID

Logg inn i nettbanken med kodekort og nettbankpassord fra Sbanken, eller BankID på mobil fra Sbanken. Velg Meny – Innlogging og BankID – Aktiver BankID med kodekort. Følg veiviseren.

Hvordan bruke kodekort Sbanken?

BankID-kravene gjør at du må benytte engangspassord fra kodekortet og at banken er pålagt å ha kopibeskyttelse på kodekortene. Når du skal logge inn med BankID kan du velge engangspassord fra kodekortet ditt eller BankID på mobil fra Sbanken.

Hva erstatter BankID på mobil?

BankID på mobil ersattes av app

BankID på app erstatter BankID på mobil. Det blir en gradvis overgang og kodebrikken består for alle som ønsker å bruke den.

Hva er kodekort Sbanken?

Kodekortet vårt tilsvarer kodebrikken andre banker bruker. For å aktivere BankID og BankID på mobil i Sbanken eller bruke BankID fra oss er det kodekortet som gjelder. Har du ikke kodekort bestiller du dette i nettbanken, eller i appen under Oversikt – Innlogging og BankID – Kodekort.

Hva er kodekort?

Kodekortet består av 50 engangspassord, og kortet er beskyttet med skrapefilm. Du får beskjed om hvilket engangspassord som skal oppgis. Husk å sjekke at du har samme kortnummer som du blir bedt om å oppgi engangspassord fra.

Hvordan få BankID på mobil uten kodebrikke?

Mange ønsker en løsning uten kodebrikke. Da kan man aktivere BankID på mobil fra nettbanken eller benytte en engangskode-app dersom banken har det.

Hvordan få BankID uten pass?

Hvis du er over 18 år og har et norsk fødselsnummer, kan du møte opp i banken med legitimasjon for å få BankID.

Hva er forskjellen på BankID app og BankID på mobil?

BankID på mobil fungerer på samme måte som BankID, men du behøver ikke kodebrikken. Du behøver kun mobiltelefon og en personlig PIN-kode, da BankID på mobil lagrer informasjonen på ditt SIM-kort.

Hvor mye koster det å bruke BankID på mobil?

Å bruke vanlig BankID med kodebrikke eller app koster ingenting. Noen teleoperatører tar betalt for BankID på mobil, fordi denne tjenesten er knyttet til SIM-kortet på mobilen din.

Hvor lenge kan man bruke BankID på mobil?

BankID på mobil skal utfases, men du vil kunne beholde BankID på mobil i to år fra sist gang ditt BankID på mobil-sertifikat ble fornyet. Dersom du mister mobilen din, bytter mobiloperatør eller av en annen grunn bytter SIM-kort, mister du BankID på mobil.

Kan ikke aktivere BankID app?

Utløpt BankID: Det kan være du mangler en aktiv BankID med kodebrikke/passord. Hvis du bare har brukt BankID på mobil i en lang periode, kan det hende at din BankID med brikke har utløpt. Da må du aktivere BankID igjen ved å ta kontakt med banken din. Du trenger BankID-passordet når du skal bruke BankIDapp.

Hva gjør jeg når BankID ikke virker?

Ved problemer med din BankID skal du som regel ta kontakt med den banken som har utstedt din BankID. De vil hjelpe deg når du har problemer eller spørsmål om din BankID, eller om du vil sperre BankID. Samtidig er det mye du kan finne svar på selv. Se svar på spørsmål vi ofte får, eller prøv en test under.

Leave a Comment