Hvordan øke inntektene?
- Å sette opp prisen på produktet/tjenesten, under forutsetning av at salget (antall solgte enheter) ikke reduseres.
- Å selge flere enheter til samme pris.
- Å selge flere enheter til en lavere pris, under forutsetning at salgsøkningen er større enn prisreduksjonen.
Hvordan øke omsetning i nettbutikk?
Her er 20 tips for å øke omsetningen i nettbutikken din.
- Ettertraktede produkter.
- Bra produktbeskrivelser/bilder.
- Gratis levering.
- Gratis retur.
- «Betal senere»-mulighet.
- Konkurransedyktige priser.
- Gode salgs- og tilbudskampanjer.
- Gi kunden grunn til å kjøpe nå – ikke senere.
Hvordan følge opp kunder?
Vi gir deg tips til hvordan du følger opp kundene dine best mulig.
- Lag en plan for oppfølging. Mange tenker at arbeidet er ferdig så fort tilbudet er sendt, og venter deretter bare på en beslutning fra kunden.
- Tilpass kommunikasjon til kunden.
- Respekter kundens tid.
- Vurder tilbudet du sendte.
- Kom med et bedre tilbud.
Hva er kundelojalitet?
Kundelojalitet er et uttrykk for en kundes plikttroskap overfor en leverandør eller en merkevare, for eksempel SAS eller Norwegian, Rema eller Kiwi. Kundelojalitet til en merkevare kalles gjerne merkelojalitet, og forteller om kundenes vilje til gjenkjøp og å anbefale leverandøren eller merkevaren til andre.
Hvordan øke salgsinntektene? – Related Questions
Hvordan skape lojale kunder?
Ved å bruke informasjon direkte fra kunder, så vel som tilbakemeldinger i sosiale medier, gjør selskapet kontinuerlig forbedringer av sitt produkt eller sine tjenester. For å få gode kunderelasjoner er det viktig å sette kunden i sentrum og å prioritere god kundeservice og kommunikasjon gjennom hele kundereisen.
Hvorfor er lojalitet viktig?
Det skaper ytterligere tillit. Folk tilgir gjerne en ærlig person, men er ikke like rause dersom en leder forsøker å dekke over en feil. Om du lykkes med å skape en atmosfære av tillit og lojalitet mellom deg og dine medarbeidere vil du øke produktiviteten, skape enda bedre kultur og få fornøyde medarbeidere.
Hva er brudd på lojalitetsplikten?
Arbeidstaker skal opptre lojalt overfor arbeidsgiver. I dette ligger at arbeidstaker ikke skal utføre handlinger som kan være til skade for arbeidsgiver, videre at arbeidstaker fremmer arbeidsgivers interesser. Brudd på lojalitetsplikten kan være grunnlag for oppsigelse eller avskjed.
Hva legger du i å være lojal?
Lojal, lovlydig, som er trofast overfor sin gruppe eller sitt parti og bøyer seg for de beslutningene som tas der, en som er til å stole på.
Hva vil det si å være lojal overfor arbeidsgiver?
Arbeidstaker plikter å opptre lojalt overfor sin arbeidsgiver; dvs. at han plikter å ta tilbørlig hensyn til arbeidsgivers/bedriftens interesser. Denne plikten, som følger ethvert arbeidsforhold, begrenser arbeidstakers handlefrihet.
Hvilke plikter har du som arbeidstaker?
Arbeidstakerne skal medvirke til gjennomføringen av HMS-tiltak og delta i det organiserte vernearbeidet. Som arbeidstaker har du plikt til å følge de verneinstruksene og sikkerhetsrutinene som er fastsatt for din arbeidsplass.
Hva er medvirkningsplikt?
Arbeidstaker skal delta i det organiserte verne- og miljøarbeidet i virksomheten og skal aktivt medvirke ved gjennomføring av de tiltak som blir satt i verk for å skape et godt og sikkert arbeidsmiljø.
Hva er lydighetsplikt?
Lydighetsplikten innebærer at arbeidstaker har plikt til å respektere og følge opp arbeidsoppgaver og instrukser innenfor arbeidspliktens omfang. Lydighetsplikten innebærer også at arbeidstaker skal etterfølge instrukser og normer om oppførsel på arbeidsplassen.
Hva mener vi med lojalitet i forbindelse med en arbeidssituasjon?
En arbeidstaker har plikt til å være lojal mot arbeidsgiveren og Illojale handlinger eller ytringer kan være saklig grunn til oppsigelse eller avskjed. For arbeidstakerens vedkommende innebærer lojalitetsplikten at denne plikter å ivareta arbeidsgiverens interesser.
Hva er kritikkverdige forhold?
Med kritikkverdige forhold menes forhold som er i strid med lover, etiske retningslinjer i virksomheten, eller etiske normer som det er bred tilslutning til i samfunnet – for eksempel: Fare for liv eller helse. Fare for klima eller miljø Korrupsjon eller annen økonomisk kriminalitet.
Når arbeidsgiver bryter loven?
Etter lovens § 19 kan straffen for arbeidsgiver ved forsettlig eller uaktsomt brudd på loven bli inntil tre måneders fengsel, men kan ved særlig skjerpende omstendigheter bli opp til to år. Strafferammen for arbeidstakere ligger lavere, både ved uaktsomhet og ved særlig skjerpende omstendigheter.
Hva er et uforsvarlig arbeidsmiljø?
Bokstav e, «uforsvarlig arbeidsmiljø», viser til det generelle arbeidsmiljøkravet i arbeidsmiljøloven § 4-1. Ifølge bestemmelsen skal arbeidsmiljøet være fullt forsvarlig ut fra både en enkeltvis og samlet vurdering av de faktorer i arbeidsmiljøet som kan ha innvirkning på arbeidstakernes fysiske og psykiske helse.
Når sjefen bryter taushetsplikten?
Brudd på taushetsplikten er i de aller fleste tilfeller å anse som en illojal handling; en krenkelse av arbeidsavtalen. Brudd på taushetsplikten kan sanksjoneres fra arbeidsgivers side på flere måter; eks. ved advarsel, oppsigelse eller avskjed. Utgangspunktet for alle arbeidsforhold er at det foreligger ytringsfrihet.
Hvordan varsle om dårlig ledelse?
Du kan også varsle via tillitsvalgt, verneombud eller til offentlige myndigheter. I noen spesielle tilfeller kan det også være riktig å varsle media, men da stiller arbeidsmiljøloven strengere krav til framgangsmåten enn ved intern varsling og varsling til offentlig myndighet.
Kan man saksøke arbeidsgiver?
Den saksøkte (arbeidsgiver) vil så få en frist fra retten til å inngi et tilsvar, dvs. å besvare saksøkerens anførsler og påstander. Deretter utveksler gjerne partene, ved sine advokater, prosesskriv før de til slutt møtes i selve rettssaken (hovedforhandling).
Kva må til for å saksøke noen?
Man kan for eksempel saksøke noen hvis man mener at man har krav på erstatning, eller hvis man mener at en avtale man har inngått ikke har blitt oppfylt riktig. Det er også mange andre eksempler på når man kan saksøke noen.