Hvordan komme i kontakt med saksbehandler NAV?

Kontakt oss på chat eller telefon 55 55 33 33 (tastevalg 1) hvis du har spørsmål om økonomisk sosialhjelp, midlertidig botilbud, kvalifiseringsprogrammet, økonomisk rådgivning, eller opplysning, råd og veiledning.

Hvordan sende mail til NAV?

Er du personbruker hos NAV skal du ikke henvende deg til NAV via e-post eller faks. Skal du gi beskjed om endringer som har betydning for saken og oppfølgingen din fra NAV, kan du bruke Skriv til oss. Du kan også kontakte NAV på telefon.

Kan man bytte saksbehandler hos NAV?

Dersom du ønsker å bytte saksbehandler så tar du kontakt med oss på telefon 55 55 33 33, så hjelper vi deg. Det er ingen garanti for at du får bytte saksbehandler, men det kan vurderes.

Hvordan komme i kontakt med saksbehandler NAV? – Related Questions

Hva gjør en rådgiver i NAV?

Veilederne jobber med oppfølging og veiledning av brukere – både av enkeltmennesker og arbeidsgivere. Vi trenger medmennesker som har empati og forståelse for situasjonen til brukerne våre, og som er positive og løsningsdyktige. Mange utdannelser fra universitet og høgskole er aktuelle.

Hvor skal jeg sende klage til NAV?

Ønsker du å klage på et vedtak må dette gjøres via NAV sine nettsider, sendes inn pr post eller gjøres muntlig på ditt lokale NAV-kontor. Når du skriver en klage, er det viktig å ha en ryddig struktur med et tydelig oppsett der du skal få frem hvem du er, hva klagen gjelder og hvorfor du mener vedtaket ikke er riktig.

Når NAV ikke svarer?

Hva kan du gjøre hvis du ikke får medhold i klagen

NAV Klageinstans behandler saken din på nytt. Hvis du ikke får medhold i anken, skriver klageinstansen et brev til Trygderetten. Før brevet blir sendt til Trygderetten får du mulighet til å kommentere innholdet i brevet.

Kan NAV dekke advokat?

Det følger av rettshjelpsloven at de som oppfyller vilkårene for behovsprøvd fri rettshjelp kan motta kostnadsfri advokathjelp når de påklager et vedtak fra Nav. Dette kan for eksempel gjelder klage på avslag på uførepensjon eller arbeidsavklaringspenger, eller beregningen av disse.

Hvor lang tid tar en klage hos NAV?

Hvor lang tid tar en klage hos NAV? Det tar mellom 10 og 20 uker å få behandlet en klage til NAV, litt avhengig av sakstype.

Hvordan kan jeg skrive en klage?

Klagebrev eksempel
  1. · Overskrift: «Klage på …»
  2. · Innledning: Hvem klager, hva klages det på og hvorfor.
  3. · Argumenter: Hvorfor bør vedtaket vurderes på nytt?
  4. · Avslutningsvis: «Jeg håper dere kan se nærmere på saken…»

Hvordan klage på uføretrygd?

Hvordan klage på vedtak fra Nav? Mener du det er gjort feil i ditt vedtak om eksempelvis uføretrygd fra Nav, kan du sende inn en klage på dette skjemaet. Klagefristen står i vedtaket fra Nav. Hvis du får medhold i klagen din, lager Nav et nytt vedtak som du får i posten.

Har ikke fått penger fra NAV?

Har du ikke fått utbetalingen din? Hvis du ikke har fått pengene til forventet tid, kan du kontakte oss. Sjekk gjerne at du har lagt inn riktig kontonummer. Slik unngår du forsinket utbetaling hvis kontonummeret er feil.

Hvordan klage på avslag på AAP?

NAV Klageinstans tar imot klager på alle saksområder i NAV. De omgjør vedtaket, eller stadfester det. Hvis de stadfester, kan du anke videre til Trygderetten. Anken sendes til NAV Klageinstans som først får enda en mulighet til å omgjøre vedtaket.

Hvor mange får avslag på søknad om uføretrygd?

Tall fra Nav viser at mens det hvert år er rundt 30 000 personer som får innvilget uføretrygd, er det samtidig rundt 6000 personer som får avslag på sin søknad. Ifølge Mona Kagnes, fungerende avdelingsdirektør i Nav, er det to hovedårsaker til at disse personene ikke får innvilget uføretrygd.

Hvor mye kan man jobbe uten å miste arbeidsavklaringspenger?

Du kan jobbe og samtidig beholde AAP

Hvis du jobber, vil NAV redusere utbetalingen din på AAP ut fra hvor mye du jobber. Hvis du jobber mer enn 60 prosent, får du som hovedregel ikke utbetalt AAP.

Når mister man arbeidsavklaringspenger?

Svar: Har du fått arbeidsavklaringspenger i en maksimal periode, får du ikke innvilget arbeidsavklaringspenger igjen før det har gått minst 52 uker. Dette kalles en karensperiode. Karensperioden startet å løpe samme dag som vedtaket ditt om rett til å motta arbeidsavklaringspenger mens du søkte om uføretrygd.

Leave a Comment