10 tips til god kundeservice
- La kundene få kontakte dere på mange forskjellige måter.
- Fortell kundene at du har mottatt henvendelsen deres.
- Behandle alle saker likt, og løs dem så raskt som mulig.
- Ikke vær redd for å kommunisere for mye med kundene.
- Sjekk hva kundene synes om servicen du gir dem.
Hva er definisjonen på kundeservice?
Kundeservice er et salgsfremmende virkemiddel som benyttes innenfor varehandel og servicenæringene. Det innbefatter tilleggsytelser, gjerne i tillegg til et kjerneprodukt (eller en kjerneytelse). Eksempler er rådgivning, spesialtilpasning (skreddersøm), hjembringing, montering og så videre.
Hvor viktig er kundeservice?
Kundeservice er viktig og gjennom god kundeservice gir man kunden en merverdi i form av en positiv opplevelse. Kundeservice er omtrent som et ekteskap, det er ikke noe som pleier seg selv, man må jobbe med det, og av og til må man anstrenge seg litt for å kunne yte god kundeservice.
Hva er en god kundeopplevelse?
De beste kundeopplevelsene oppstår når et medlem at teamet ditt får en følelsesmessig kontakt med en kunde. Undersøkelser utført av Journal of Consumer Research viser at mer enn 50 % av en opplevelse er basert på en følelse, følelser er med på å forme holdningene som leder til avgjørelser.
Hvordan bli god på kundeservice? – Related Questions
Hvordan få lojale kunder?
Ved å bruke informasjon direkte fra kunder, så vel som tilbakemeldinger i sosiale medier, gjør selskapet kontinuerlig forbedringer av sitt produkt eller sine tjenester. For å få gode kunderelasjoner er det viktig å sette kunden i sentrum og å prioritere god kundeservice og kommunikasjon gjennom hele kundereisen.
Hva betyr en kunde?
En kunde er en som kjøper varer eller tjenester av en selger, og kan være en privatperson eller en bedrift. En kunde er altså hun eller han som kjøper noe, i form av varer eller tjenester, fra den som selger disse varene og tjenestene. Kunder kan være privatpersoner eller bedrifter.
Hva er et kundebehov?
Kundebehov kan defineres som varene eller tjenestene en kunde krever for å oppnå spesifikke mål. Forskjellige behov er av varierende viktighet til kunden. Kundeforventninger er påvirket av kulturelle verdier, reklame, markedsføring og annen kommunikasjon, både med leverandøren og med andre kilder.
Hva er en Kundeanalyse?
En kundeanalyse skal gi svar på spørsmål av typen: Hvem er den typiske kunden? Hvilket markedssegment retter virksomheten seg mot? Hvor mange og kjøpesterke er disse kundene?
Hva betyr ABC analyse?
ABC–analyse, også kalt volumverdianalyse, er en betegnelse på en metode som har til hensikt å klassifisere eksempelvis lagerførte produkter, leverandører eller kunder i forhold til deres volumverdi.
Hva er en markedsstrategi?
Markedsstrategi er opplegg og planer med sikte på å nå bestemte mål med utgangspunkt i en markedssituasjon. Målet kan for eksempel være å skaffe seg markedsandel i nytt marked, å opprettholde egen markedsandel eller øke den i forhold til konkurrentene.
Hva betyr markedsanalyse?
Markedsanalyse vil si å skaffe informasjon om markedet for deretter beslutte hva som er en realistisk målsetting for salg av produkter/tjenester. Informasjon og data om markedet kan være alt fra hvem konkurrentene er, fordeling av markedsandeler, hvem er kunden, kundenes behov osv.
Hvorfor er analyse viktig?
Analyse bruker data og matematikk til å besvare forretningsspørsmål, oppdage relasjoner, forutse ukjente resultater og automatisere avgjørelser.
Hvordan gjøre en markedsundersøkelse?
Hvordan gjennomføre en markedsundersøkelse (eksempel)
- Definere “personaen” eller kundeprofilen til din kunde.
- Engasjere ditt kjernepublikum.
- Forberede spørsmålene i din markedsundersøkelse.
- Få oversikt over dine viktigste konkurrenter.
- Oppsummere og forstå dine funn.
Hva er hensikten med markedsundersøkelser?
Ved å gjennomføre markedsundersøkelser kan virksomheter få informasjon om blant annet hvem kundene er, hvem som er potensielle kunder, hva kundene i markedet vil ha, hvordan de vil ha det, og hvor mye de vil være villig til å betale for det.
Hva er Problemfasen?
Problemfasen: Dette er kanskje den viktigste fasen, da du i denne fasen skaper rammene for hele markedsundersøkelsen. Denne fasen skal avklare hvilke beslutninger bedriften skal gjennomføre eller kontrollere.
Hva er utforskende utforming?
En utforskende utforming har som mål å skaffe mer innsikt om et tema eller å forstå hvordan mennesker handler eller tenker. Vi kan for eksempel bruke utforskende utforming i forundersøkelser for å få mer innsikt og kunnskap om hva vi trenger å vite.
Hva inneholder en markedsundersøkelse?
En markedsundersøkelse er en undersøkelse der et utvalg av personer blir spurt om sine holdninger til – og eventuelt kunnskap om – bestemte forhold (produkter, varemerker, politiske partier og aktuelle saker som for eksempel fri abort, asylpolitikk).
Hvilke grunner kan en virksomhet ha for å gjennomføre en markedsundersøkelse?
En markedsundersøkelse er et verktøy bedrifter kan bruke for å finne svar på et definert markedsføringsproblem de står overfor, for eksempel når de trenger et bedre grunnlag for å fastsette mål, eller når de vil måle effekten av gjennomførte markedskampanjer.
Hva skal en situasjonsanalyse inneholde?
Det er viktig å kartlegge forhold i og utenfor virksomheten. En situasjonsanalyse kartlegger hva som er virksomhetens sterke og svake sider, og hvilke muligheter og trusler som den må ta hensyn til. Betingelsene en virksomhet arbeider under, er i stadig endring.
Når en bedrift skal prise sine produkter snakker vi om 3 forskjellige fokus en kan evaluere ut i fra hvilke 3 er dette?
Hvilket behov man skal tilfredsstille (Bransje). Hvilke produkter som skal tilfredsstille disse behovene. Hvem som skal kjøpe produktene (segmenter).