Hvordan beskrive god service?

10 tips til god kundeservice
  1. La kundene få kontakte dere på mange forskjellige måter.
  2. Fortell kundene at du har mottatt henvendelsen deres.
  3. Behandle alle saker likt, og løs dem så raskt som mulig.
  4. Ikke vær redd for å kommunisere for mye med kundene.
  5. Sjekk hva kundene synes om servicen du gir dem.

Hva er god service i restaurant?

På et spisested kan serviceopplevelsen være avhengig av hyggelige servitører, god mat og drikke, fagkunnskap, velkomsten, renholdet, interiøret, musikken og god stemning. Service er dermed en miks av personlige og konkrete opplevelser.

Hvorfor er det viktig å yte god service?

Kundeservice er viktig og gjennom god kundeservice gir man kunden en merverdi i form av en positiv opplevelse. Kundeservice er omtrent som et ekteskap, det er ikke noe som pleier seg selv, man må jobbe med det, og av og til må man anstrenge seg litt for å kunne yte god kundeservice.

Hvordan beskrive god service? – Related Questions

Hva er god og dårlig service?

Blir man møtt med et smil og blir lyttet til og vedkommende gjør sitt ytterste for å yte den servicen man er satt til å gjøre, så er det god service etter min mening. Dårlig service, er når man blir skuffet over behandlingen man får.

Hva er en dårlig service?

Dårlig kundeservice handler veldig enkelt definert om avviket mellom forventet servicenivå og opplevd servicenivå. Man kontakter kundeservice med en forventning om å få saken sin løst, så raskt og smidig som mulig. Dersom forventningene ikke innfris, så oppleves dette fort som dårlig kundeservice.

Hvordan få bedre kundeservice?

10 tips til bedre kundeservice.
  1. LA KUNDENE FÅ MULIGHETEN TIL Å KONTAKTE DERE PÅ FLERE MÅTER.
  2. FORTELL KUNDENE AT DU HAR MOTTATT DERES HENVENDELSE.
  3. BEHANDLE ALLE SAKER, OG LØS DE RASKT.
  4. IKKE VÆR REDD FOR Å KOMMUNISERE MED KUNDENE DINE.
  5. SPØR KUNDENE HVA DE SYNES OM KUNDESERVICEN.
  6. INSPIRER KUNDENE DINE OG GI DE GODE RÅD.

Hvordan følge opp kunder?

Vi gir deg tips til hvordan du følger opp kundene dine best mulig.
  1. Lag en plan for oppfølging. Mange tenker at arbeidet er ferdig så fort tilbudet er sendt, og venter deretter bare på en beslutning fra kunden.
  2. Tilpass kommunikasjon til kunden.
  3. Respekter kundens tid.
  4. Vurder tilbudet du sendte.
  5. Kom med et bedre tilbud.

Hvordan skal du best møte en Kundeklage?

Hvordan håndtere kundeklager
  1. Lytt og forstå Lytt alltid til kundene dine.
  2. Be om unnskyldning. Ikke vær redd for å be om unnskyldning for en feil.
  3. Finn en løsning. Når kunden har en legitim klage, må den løses.
  4. Følg opp i forhold til kunden.
  5. Overgå forventningene.

Hvilke 5 huskeregler bør du huske på ved konflikt?

Fem huskeregler
  1. Lag en strategi. Tenk gjennom på forhånd hva du vil gjøre i en konfliktsituasjon.
  2. Vær bevisst ditt eget kroppsspråk. Pass på ditt eget kroppsspråk slik at du ikke gjør situasjonen vanskeligere enn den alt er.
  3. Tenk på din egen sikkerhet.
  4. Vis og respekttillit.
  5. Forsøk å dempe konflikten.

Hvordan håndtere misfornøyde kunder?

6 steg for å håndtere misfornøyde kunder
  1. Behold roen.
  2. La kunden få utløp.
  3. Vis medfølelse og engasjement.
  4. Spør hva du kan gjøre.
  5. Kom til bunns i problemet og informer internt.
  6. Følg opp og gi ekstra oppmerksomhet.

Hva er god service NDLA?

God service vil si at kunder mottar serviceopplevelser av høy kvalitet. Men god kvalitet er ikke en fast og objektiv opplevelse. Kunder er forskjellige, og de vil derfor oppfatte en og samme serviceopplevelse på ulike måter. Noen synes servicen er god, mens andre synes den samme servicen er dårlig.

Hvordan holde et kundemøte?

Syv steg til effektive kundemøter
  1. Gå i møter og prat med de “riktige” kundene, altså kunder som har behov og potensial.
  2. Fastsett tydelige mål med møtene.
  3. Still godt forberedt.
  4. Skap tillit og kjemi med kunden.
  5. Fokuser på kunden.
  6. Still tilstrekkelige og gode spørsmål.
  7. Avtal tid for neste møte med kunden.

Hvordan kan man skrive klagebrev?

Klagebrev eksempel
  1. · Overskrift: «Klage på …»
  2. · Innledning: Hvem klager, hva klages det på og hvorfor.
  3. · Argumenter: Hvorfor bør vedtaket vurderes på nytt?
  4. · Avslutningsvis: «Jeg håper dere kan se nærmere på saken…»

Hva skal være med i en klage?

I klagen må du oppgi navn og adresse. Du bør opplyse om telefonnummer. Er du pasient eller bruker, bør du dessuten oppgi ditt personnummer. Du må også skrive hva klagen gjelder og hvem som har tatt avgjørelsen du klager på.

Hvordan skrive klage på sjefen?

Skriv en klage på sjefen til øverste ledelse

Kom med konkrete eksempler og inkluder gjerne dokumentasjon dersom dette foreligger. Forklar hvorfor sjefens oppførsel forårsaker mistrivsel på arbeidsplassen, og kom gjerne med noen konkrete råd til forbedring av situasjonen.

Hva er formelle feil ved eksamen?

Dersom du mener at det er begått feil ved gjennomføring av eksamen eller sensur, kan du i noen tilfeller klage på formelle feil. En formell feil er forhold ved eksamensgjennomføringen, eller ved sensuren av eksamenen din, som kan ha hatt betydning for din prestasjon eller bedømmelsen av denne.

Kan man gå ned i karakter?

Det stemmer at det ikke er et formelt krav på varsel hvis man står i fare for å gå ned i karakter, men elev og foresatte skal varsles skriftlig hvis det er fare for manglende vurdering (IV) eller nedsatt karakter i orden/adferd, se §3-7 i forskrift til Opplæringsloven .

Hva skal til for å stryke på eksamen?

Hvis du får karakteren F eller «ikke bestått» betyr det, enkelt forklart, at du ikke har vist at du har det minimum av kunnskap som kreves for å få godkjent faget. For å bestå faget må du derfor ta eksamen på nytt og oppnå et bedre resultat. Vanligvis har du tre forsøk på å bestå en eksamen (med noen unntak).

Kan man gå ned i karakter ved begrunnelse?

Dersom du klager på karakteren din vil eksamensbesvarelsen din på bli vurdert på nytt av andre sensorer enn de som satte den opprinnelige karakteren. Resultatet kan være både til gunst og til ugunst. Det vil si at den nye karakteren din kan gå både opp, være uendret eller gå ned.

Leave a Comment