Hvilket nummer ringer Nav fra?

Når man ringer Nav på 55553333, svarer en person ved Navs kontaktsenter.

Hva kan Nav hjelpe deg med?

Her finner du en oversikt over NAVs tjenester og ytelser.
  • Dagpenger hvis du er arbeidsledig eller permittert.
  • Sykepenger.
  • Familieytelser.
  • Økonomisk stønad (sosialhjelp)
  • Opplysning, råd og veiledning.
  • Kvalifiseringsprogrammet (KVP)
  • Økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning.
  • Midlertidig botilbud (nødsituasjon)

Hvordan få tak i saksbehandler på Nav?

Den dokumenterer at det kan ta dagevis før en person som ringer Navs kontaktsenter på 55553333 får kontakt med saksbehandler, dersom telefonen må settes til lokalt Nav-kontor.

Hvilket nummer ringer Nav fra? – Related Questions

Kan NAV sjekke kontoen min?

NAV har ikke innsyn i din konto. Det kan hende om du søker annen hjelp fra NAV at de ber om kontoutskrift fra deg, men da er det evt. du som gir opplysningen til NAV.

Kan NAV spørre om kontoutskrift?

Om kontoutskrift

Kontoutskrift kan ikke kreves fremlagt rutinemessig. Dette fordi en kontoutskrift som viser alle bevegelser på kontoen i et bestemt tidsrom, inneholder store mengder personlig informasjon, og mye av dette er ikke relevant for NAV-kontorets behandling av saken.

Kan man bytte saksbehandler hos NAV?

Dersom du ønsker å bytte saksbehandler så tar du kontakt med oss på telefon 55 55 33 33, så hjelper vi deg. Det er ingen garanti for at du får bytte saksbehandler, men det kan vurderes.

Kan man bytte NAV kontor?

Bruker har ingen rett til å bytte kontor, men Nav har som praksis å strekke seg langt for å imøtekomme denne type anmodninger. Et annet alternativ er å anmode ledelsen ved Navkontoret om å få bytte saksbehandler.

Hvordan går du frem når du skal besvare juridiske spørsmål som ansatt i NAV?

NAV Kontaktsenter:

Hvis du har spørsmål til NAV og du ikke skal inn til samtale med NAV Lokalkontor, så kan du ringe NAV Kontaktsenter på 55 55 33 33. Her møter du ansatte som kan litt om alt. De skal veilede og svare på enklere spørsmål. Kan de ikke svare, så skal de vite hvem og hvor de skal sette deg videre til.

Hvor skal jeg sende klage til NAV?

Ønsker du å klage på et vedtak må dette gjøres via NAV sine nettsider, sendes inn pr post eller gjøres muntlig på ditt lokale NAV-kontor. Når du skriver en klage, er det viktig å ha en ryddig struktur med et tydelig oppsett der du skal få frem hvem du er, hva klagen gjelder og hvorfor du mener vedtaket ikke er riktig.

Kan NAV dekke advokat?

Det følger av rettshjelpsloven at de som oppfyller vilkårene for behovsprøvd fri rettshjelp kan motta kostnadsfri advokathjelp når de påklager et vedtak fra Nav. Dette kan for eksempel gjelder klage på avslag på uførepensjon eller arbeidsavklaringspenger, eller beregningen av disse.

Hva skjer hvis man får avslag på uføretrygd?

Dersom du velger å klage på avslaget på uføretrygd skal klagen sendes til NAV-kontoret som har truffet vedtaket. Kontoret vurderer først om det er grunnlag for omgjøring, og sender saken til NAV Klageinstans hvis avslaget opprettholdes. Hvis også NAV Klageinstans gir avslag, kan du anke saken til Trygderetten.

Når NAV ikke svarer?

Hva kan du gjøre hvis du ikke får medhold i klagen

NAV Klageinstans behandler saken din på nytt. Hvis du ikke får medhold i anken, skriver klageinstansen et brev til Trygderetten. Før brevet blir sendt til Trygderetten får du mulighet til å kommentere innholdet i brevet.

Har arbeidsgiver rett til å vite hvorfor jeg er syk?

Arbeidsgiveren din har ikke rett til å få vite sykdomshistorien eller diagnosen din. Det hender likevel at arbeidsgiveren kan stille spørsmål ved om du har rett til sykepenger.

Kan arbeidsgiver ta kontakt med lege?

Arbeidsplassen kan kontakte legen på flere måter for å formidle informasjon eller be lege om råd. Oppfølgingsplan kan enten sendes til legen, eller den sykmeldte/ansatte kan ta med oppfølgingsplanen ved neste legebesøk. Sykemeldingsblankettens del C er ment som informasjonskanal fra arbeidsplassen til sykmeldende lege.

Leave a Comment