Hva skjer hvis man ikke har Digipost?

Du vil fortsatt kunne motta post i den vanlige postkassen din fra avsendere som ikke har Digipost, eller som velger å sende deg papirpost i stedet for digitale brev.

Hva får man på Digipost?

Du kan enkelt ta bilde av vitnemål, pass, boliginformasjon osv., og lagre det sikkert i Digipost.

Du kan bruke Digipost til å:

  • Motta posten din elektronisk.
  • Laste opp viktige dokumenter, som vitnemål, avtaler, boliginformasjon og skattedokumenter.
  • Behandle fakturaer.
  • Motta hentelapper for pakker.

Er Digipost gratis?

Det er gratis å opprette konto i Digipost, samt å motta og arkivere brev og kvitteringer. Brukeren har en gitt mengde gratis lagringsplass, og mulighet til å sende et gitt antall brev gratis per måned. Informasjon om gjeldende lagringsplass og antall brev er tilgjengelig på www.digipost.no.

Hva skjer hvis man ikke har Digipost? – Related Questions

Er Digipost og e-Boks det samme?

Når du skal ta i bruk digital postkasse får du muligheten til å velge mellom tjenester fra to forskjellige leverandører: Norske Digipost eller danske e-Boks. Digipost er levert av Posten i Norge, mens e-Boks er utviklet av posten i Danmark. Begge tilbyr tilnærmet like tjenester, med noen forskjellige valgmuligheter.

Hvordan vet jeg om jeg har digital postkasse?

Det offentlige vil varsle deg på den e-postadressen eller mobilnummeret du selv har registrert i kontakt- og reservasjonsregisteret. Har du spørsmål, kontakt ID-porten brukerstøtte på nummer 800 30 300.

Hvordan kan jeg slette Digipost?

Posten sin tjeneste Digipost har ingen innebygd løsning for total sletting av konto. For å få slettet en profil helt og fullt ber Posten om at brukeren sender en skriftlig henvendelse hvor en sier opp avtalen. Denne henvendelsen kan da sendes gjennom Digipost sin egen løsning til epostadresse kundeservice@digipost.no.

Er Digipost trygt?

Ditt eget personlige arkiv. I Digipost samler du enkelt viktig informasjon som du mottar eller laster opp selv. Så har du det alltid trygt oppbevart og lett tilgjengelig.

Hvorfor ha Digipost?

Motta post digitalt på en sikker måte

Brev med vedtak, helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon kan ikke sendes på vanlig e-post fordi det ikke er sikkert nok. I e-Boks og Digipost sender det offentlige brevene kryptert, og de lagres på en sikker måte slik at det bare er du som har tilgang til din egen post.

Hvem kan bruke Digipost?

Du kan sende brev til privatpersoner, offentlige virksomheter og bedrifter med konto i Digipost, så fremt mottakeren ønsker å motta digital post. Du kan også velge flere mottakere per brev du sender, og opprette kontaktlister som kan gjenbrukes neste gang du vil sende brev til de samme mottakerne.

Hvorfor digital postkasse?

Fordelen med digital postkasse er: Samlet post fra det offentlige trygt og gratis ett sted. Du mottar posten med en gang (du slipper å vente på postgangen) Varsel på SMS og/eller e-post når du mottar ny post.

Hvor mange har Digipost?

Over to millioner innbyggere og ti tusen virksomheter er brukere av Digipost.

Hvor lang tid tar det å få melding på Digipost?

Hvor lang tid tar det før brevet bli levert på helsenorge eller i digital postkasse? Det tar noen sekunder og pasienten får samtidig SMS eller e-post fra helsenorge om at de har fått et nytt brev.

Hvordan bytte fra e-Boks til Digipost?

Slik skaffer du deg en digital postkasse

Finn fram din elektroniske ID (e-ID), for eksempel din BankID. Velg enten Postens Digipost eller eBoks. Følg instruksjonene fra eBoks eller Digipost for å opprette postkasse.

Hvor mange har digital postkasse?

Hvor mange og hvor stor prosentandel av befolkningen over 15 år har etablert digital postkasse pr i dag? Det er 2 175 617 innbyggere som har en digital postkasse. Det er en andel på 48,6% av alle registrerte i kontakt- og reservasjonsregisteret.

Hvordan opprette en digital postkasse?

Hvordan skaffer jeg meg en digital postkasse?
  1. Gå til nettstedet www.norge.no.
  2. Klikk på “Velg digital postkasse
  3. Les informasjonen og velg e-Boks eller Digipost.
  4. For å opprette en digital postkasse fra e-Boks eller Digipost, må du identifisere deg elektronisk med BankID, BankID på mobil, Buypass ID eller Commfides.

Hvor sjekke Digipost?

For å lese post fra det offentlige må du velge å logge inn med ID-porten. Gå til www.digipost.no og klikk på “Logg inn”. Klikk på det røde feltet “Logg inn via ID-porten”.

Hvilke digitale postkasser finnes?

Det finnes to leverandører av digital postkasse, e-Boks og Digipost. Digital postkasse er en sikker digital løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige. Vedtaksbrev, helseopplysninger og annen sensitiv informasjon kan ikke sendes på e-post.

Hvordan kommer jeg inn på Digipost?

Logg inn med BankID på mobil

Bruk PIN-kode og referanseord for å logge inn etter du har oppgitt mobilnummer og fødselsdato. Om du pleier å logge inn ved bruk av tilsendt engangskode fra app, SMS, kodebrikke eller skrapekort velger du vanlig ”BankID” i valget over. Velg nytt passord når du er innlogget i Digipost.

Kan man ha adresse til en postboks?

Dersom leietaker ønsker all post levert til postboksen, også den som er adressert til bolig-/besøksadresse, må det meldes adresseendring fra bolig-/ besøksadresse til postboksadressen. Adresseendring meldes på posten.no.

Leave a Comment