Hva er lurt å ha på CV?

Hva bør fjernes fra CV?

Så før du sender ut CV og jobbsøknad, er det et par punkter du bør sjekke.
  1. 1: Irrelevant arbeidserfaring.
  2. 2: Personlige opplysninger.
  3. 3: Tullete e-postadresse.
  4. 4: Ro ned hobbyer og interesser.
  5. 5: Fjern alt som ikke er 100% sant.
  6. 6: Referanser.
  7. 7: Kontaktopplysninger til nåværende jobb.

Hvordan bør en god CV se ut?

10 tips til en god CV
  1. Beskriv hva du har gjort, når du har gjort det.
  2. Skreddersy CV-en til stillingen du søker på
  3. Google deg selv.
  4. Gjør det kort.
  5. Prioriter innholdet riktig.
  6. Vær korrekt i utforming og oppsett.
  7. Finn balansen mellom en kjedelig og «for kreativ» CV.
  8. Vær ærlig om hull i CV-en.

Hvordan ta et bra CV bilde?

Et bilde til en CV burde være av god kvalitet. Ta helst bildet med et kamera, og skal det tas med mobiltelefonen er det viktig å sørge for at du har nok lys for at kvaliteten skal bli bra nok. Bakgrunnen bør være nøytral. Bruk gjerne en hvit vegg eller en annen nøytral bakgrunn.

Hva er lurt å ha på CV? – Related Questions

Er det vanlig å legge ved vitnemål i jobbsøknad?

Vitnemål og attester

Send eller levér aldri fra deg originale dokumenter. Ha alltid en bunke med ferdige kopierte (og eventuelt attesterte) attester og vitnemål liggende klare til du skal sende en ny jobbsøknad og CV.

Hvor langt tilbake CV?

Noen har hatt sommerjobber i mange år allerede, og lurer om de skal skrive alt på CV-en. En tommelfingerregel er å inkludere 10 år tilbake i tid hvis det er relevant for stillingen, og 5 år hvis det ikke er relevant.

Hva slags bilde på søknad?

Jeg vil råde søkere på generelt grunnlag å bruke et nøytralt bilde, men med litt energi i ansiktet. Ikke bruk et dårlig, uskarpt mobilbilde, men bruk gjerne litt penger på det, anbefaler Menkin.

Hvordan ta gode portrettbilder?

Portrettbilder kan fotograferes med naturlig lys eller med kunstig lyssetting. Bruk gjerne mykt lys. Da synes ikke ujevnheter i huden like godt, og modellen blir lyssatt med et mer flatterende lys. Man ser rett og slett penere ut i mykt lys.

Hva skal man skrive på nøkkelkvalifikasjoner?

Dette bør du ha med når du beskriver dine nøkkelkvalifikasjoner:
  1. Utdanningen som kvalifiserer deg som søker.
  2. Hvor lang erfaring du har.
  3. Hva som er din kjernekompetanse – som arbeidsgiver trenger.
  4. Hvilke arbeidsmetoder, verktøy eller virkemidler du benytter for å få resultater.
  5. Hva som er dine personlige ferdigheter.

Hvordan starte en søknadstekst?

Innledningen skal gi et raskt og tydelig bilde av hvorfor du søker jobben. Skriv hva det er som motiverer deg til å søke stillingen. Det viktigste er å få frem hvorfor bedriften skal velge akkurat deg.

Hvorfor har du lyst til å jobbe hos oss?

Når du svarer på spørsmålet om hvorfor du vil ha jobben, bør du dele relevante og spesifikke detaljer om hvordan din bakgrunn, erfaring, talenter, interesser, utdanning og andre egenskaper som gjør at du passer godt inn i denne jobben og i bedriften, råder Kelly.

Hvorfor skal vi velge deg til jobben?

Fortell om din motivasjon for å søke på jobben, bruk dine nøkkelkvalifikasjoner til å få arbeidsgiver til å forstå at du har forstått hva du søker på og hvilken kompetanse og egenskaper som er vesentlig for stillingen. Fortell hva du kan bidra med, både faglig og i arbeidsmiljøet.

Hva er lurt å ha med i en søknad?

Hvilke elementer må være med i en søknad?
  1. Overskrift.
  2. Hvem du er (begynn gjerne med utdanningen din, dersom den er mest relevant), og kort hvorfor du søker på stillingen (motivasjon).
  3. Din kompetanse, arbeidserfaring og annen relevant erfaring.
  4. Dine egenskaper og hvorfor du er personlig egnet for den konkrete stillingen.

Hvordan føre nåværende jobb på CV?

Få inn hvem du er som person. Du skal alltid sette opp CVen din i omvendt kronologisk rekkefølge. Det du har gjort sist skal komme øverst. Aller helst bør din nåværende jobb stå øverst.

Hvordan skrive en CV uten arbeidserfaring?

Selv om du ikke har hatt en jobb før, er det mange andre ting du kan føre opp på CV-en. Først og fremst må du ha med personopplysninger (navn, fødselsdato, adresse) og kontaktinformasjon (telefonnummer og mailadresse), slik at arbeidsgiver vet hvordan han/hun kan få tak i deg.

Hvordan avslutter man en søknad?

Dette er ting du kan få sagt i en avslutning:

du kan minne om motivasjonen din. oppsummere argumentene for at du skal få jobben. svare alle arbeidsgivers spørsmål om når du kan begynne, hvor ofte du kan jobbe og hvordan du kan nås. oppfordre konkret til å møtes.

Hvordan skrive CV tekst?

I korte trekk bør ha de følgende trekkene:
  1. Være kort – maks fem linjer.
  2. Være skrevet på en personlig måte og være i førsteperson.
  3. Erfaringer og tidligere ansvar som er relevant for jobben du søker på.
  4. Relevante nøkkelkvalifikasjoner og kunnskaper.
  5. Bruke et språk som ligner på språket i stillingsannonsen.

Leave a Comment