Er det trygt å handle fra Hjemsol?

Hvert Hjemsol-produkt gjennomgår en omfattende test- og kvalitetskontrollprosedyre for å sikre at hver kjøpte vare oppfyller Norge kvalitetsstandarder. Hjemsol tilbyr bare de beste kvalitetene, og hjelper kunder å handle trygt.

Hvordan oppdage falske nettsider?

Slik oppdager du en useriøs nettbutikk
  1. Nettadressen har skrivefeil. Svindlere kopierer en ekte nettbutikk, og bruker en adresse som er nesten helt lik den originale nettbutikken.
  2. Manglende kontaktinfo.
  3. Innhold fullt av skrivefeil.
  4. Ingen hengelås eller sertifikat.

Hvordan rapportere falsk nettbutikk?

I tillegg til å klage til selger, er det derfor viktig at du også tar kontakt med banken. Dersom du får avslag hos banken kan du klage saken inn for Finansklagenemnda. Du kan også kontakte Forbruker Europa dersom du ønsker råd om hvordan du bør gå frem overfor en utenlandsk nettbutikk.

LES OGSÅ  What is the best online casino for real money?

Er det trygt å handle fra Hjemsol? – Related Questions

Hvordan finne ut om et firma er seriøst?

Du kan enkelt slå opp i Brønnøysundregistrene for å sjekke om bedriften har et organisasjonsnummer og få bekreftet kontoradresse og nødvendig kontaktinformasjon.

Hva gjør jeg om jeg blir svindlet?

Ta kontakt med Politiet

Ta kontakt med Politiet på telefon 02800 så raskt som mulig. Anmeld forholdet på din lokale politistasjon for å dokumentere at du har meldt fra om at du er blitt utsatt for kriminelle handlinger. Da sørger du også for at politiet kan sikre at digitale spor og bevis etter svindelen ikke går tapt.

Hvordan klage på netthandel?

Hvordan går du frem for å klage?
  1. Klag til selger. Dersom du er misfornøyd med en vare eller at varen ikke dukker opp, må du først ta kontakt med selger. Bruk gjerne et av våre klagebrev.
  2. Ta saka til Forbrukertilsynet for mekling. Dersom du har handlet i en norsk nettbutikk, kan du ta saken inn for Forbrukertilsynet.

Hvordan rapportere svindelforsøk?

  1. Nødnummer 112.
  2. Ring politiet 02800.
  3. Kontakt politiet.

Hvordan klage til Forbrukerrådet?

Gjør det skriftlig. Klage skriftlig og send med kvittering, eller garantibevis sammen med eventuell annen dokumentasjon. Da reduserer du misforståelsene, og du kan senere bevise at du klaget tidsnok. Sett en svarfrist, og bruk gjerne et av Forbrukerrådets klagebrev.

Hva kan Forbrukerrådet gjøre?

Vi treffer forbrukerne gjennom forbrukerpolitikk, digitale tjenester, direkte dialog, informasjon, nemder, rettssaker og internasjonalt arbeid. Vårt kjerneområde for veiledning og påvirkning er privatpersoners kjøp av varer og tjenester fra private og næringsdrivende.

LES OGSÅ  Hvor dyp skal en sittebenk være?

Kan en butikk nekte å gi tilbake penger?

Når du handler i vanlig butikk, er du prisgitt butikkens bytteregler. Du har kun angrerett når du handler utenfor fast utsalgssted, slik som internett og dørsalg.

Hva er forskjellen på Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet?

Forbrukerrådet er forbrukernes interesseorganisasjon. De hjelper deg å megle med selger når du ikke er fornøyd med varer eller tjenester du har kjøpt. Forbrukertilsynet (tidligere Forbrukerombudet) skal sikre at næringsdrivende følger markedsføringsloven og annen relevant lovgivning.

Når kan man kreve pengene tilbake?

Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake. Du kan da be om forsinkelsesrente, men selgeren kan også redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen. Hvis du har fått utgifter på grunn av feilen, kan du også be om erstatning.

Når er en mangel uvesentlig?

En mangel innebærer at varen ikke står til de forventningene som følger av avtalesituasjonen og handelen. Videre er det presisert at mangelen ikke kan være uvesentlig for deg som kjøper. Dersom retting, omlevering eller prisavslag vil løse konflikten, vil som oftest resultatet bli en av disse.

Hva er rimelig tid for reparasjon?

Etter forbrukerkjøpsloven skal utbedringen skje uten kostnad eller vesentlig ulempe for deg, og dersom reparasjonen tar mer enn en uke, har du krav på erstatningsgjenstand. Normalt vil rimelig tid innebære at man må tåle cirka fire uker reparasjon før man kan snakke om utenfor rimelig tid.

Hvilke avtaler gir ikke angrerett?

Loven inneholder krav til avtalen, og gir forbrukeren rett til å gå fra avtalen i 14 dager (angrerett). Loven gjelder ikke for avtaler om salg av varer og tjenester fra salgsautomater og automatiserte forretningslokaler, avtaler om salg av fast eiendom, se lov 3. juli 1992 nr.

LES OGSÅ  Har man lov til å bytte taklampe selv?

Hva er den normale angrefristen?

Angrerett. Forbrukeren har i utgangspunktet angrerett i 14 dager. Dette gjelder ved handel fra alle EØS-land. For tjenester starter fristen å løpe dagen etter at avtalen er inngått, mens fristen ved kjøp av varer løper fra dagen etter at varen er mottatt.

Hvem betaler frakt ved angrerett?

I angrerettloven står det at forbrukere som benytter seg av angreretten, må betale for returkostnadene selv. Unntaket er ifølge loven hvis «selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.»

Har man krav på gratis retur?

Dersom varen har en mangel, har kunden krav på å kunne returnere varene gratis, og selger er pålagt å omlevere varen, enten ved å reparere varen, erstatte produktet, gi prisavslag eller heve avtalen og tilbakebetale kunden full kjøpesum. Selgers forpliktelser er bare minimumskrav etter EU-regelverket.

Har man angrerett på briller?

Merk: Når du bestiller briller og brilleglass som er tilvirket i henhold til din synsprøve vil du ikke ha angrerett etter angrerettloven (se angrerettloven § 22 e og prop.

Leave a Comment