På Navs egne hjemmesider står det at hvis du ringer Nav Servicesenter er samtalen gratis fra fasttelefon, men at det for mobiltelefon gjelder egne satser. Kvinnen ringte telefonnummer 815 81 000 der kunden må betale.
Hvordan kontakte NAV veileder?
Finner du ikke svaret her? Ta kontakt med oss
- Finn ditt NAV-kontor. Søk opp NAV-kontor med postnummer, sted eller by.
- Chat med oss.
- Ring oss på 55 55 33 33.
Hva kan man få hjelp til hos NAV?
Her finner du en oversikt over NAVs tjenester og ytelser.
- Dagpenger hvis du er arbeidsledig eller permittert.
- Sykepenger.
- Familieytelser.
- Økonomisk stønad (sosialhjelp)
- Opplysning, råd og veiledning.
- Kvalifiseringsprogrammet (KVP)
- Økonomisk rådgivning og gjeldsrådgivning.
- Midlertidig botilbud (nødsituasjon)
Hvordan få saksbehandler NAV?
Hvordan foregår et møte med NAV? Du kan ta kontakt med NAV-kontoret ditt og be om et møte med en veileder. Du trenger ikke allerede å være i en vanskelig situasjon for å få en samtale. Du trenger heller ikke å ha rett på pengestøtte fra NAV for å få en samtale.
Er det gratis å ringe til NAV? – Related Questions
Kan man ringe NAV?
Kontakt oss på chat eller telefon 55 55 33 33 (tastevalg 1) hvis du har spørsmål om økonomisk sosialhjelp, midlertidig botilbud, kvalifiseringsprogrammet, økonomisk rådgivning, eller opplysning, råd og veiledning.
Kan NAV sjekke kontoen min?
NAV har ikke innsyn i din konto. Det kan hende om du søker annen hjelp fra NAV at de ber om kontoutskrift fra deg, men da er det evt. du som gir opplysningen til NAV.
Hva gjør en saksbehandler på NAV?
For deg som saksbehandler i NAV betyr det at du skal: veilede innenfor sitt saksområde, informere brukeren om søknadsprosess. veilede om regelverk og muligheter.
Kan man bytte saksbehandler hos NAV?
Dersom du ønsker å bytte saksbehandler så tar du kontakt med oss på telefon 55 55 33 33, så hjelper vi deg. Det er ingen garanti for at du får bytte saksbehandler, men det kan vurderes.
Kan man bytte NAV kontor?
Bruker har ingen rett til å bytte kontor, men Nav har som praksis å strekke seg langt for å imøtekomme denne type anmodninger. Et annet alternativ er å anmode ledelsen ved Nav–kontoret om å få bytte saksbehandler.
Hvordan sende inn klage til NAV?
Ønsker du å klage på et vedtak må dette gjøres via NAV sine nettsider, sendes inn pr post eller gjøres muntlig på ditt lokale NAV-kontor. Når du skriver en klage, er det viktig å ha en ryddig struktur med et tydelig oppsett der du skal få frem hvem du er, hva klagen gjelder og hvorfor du mener vedtaket ikke er riktig.
Når NAV ikke svarer?
Hva kan du gjøre hvis du ikke får medhold i klagen
NAV Klageinstans behandler saken din på nytt. Hvis du ikke får medhold i anken, skriver klageinstansen et brev til Trygderetten. Før brevet blir sendt til Trygderetten får du mulighet til å kommentere innholdet i brevet.
Kan NAV dekke advokat?
Det følger av rettshjelpsloven at de som oppfyller vilkårene for behovsprøvd fri rettshjelp kan motta kostnadsfri advokathjelp når de påklager et vedtak fra Nav. Dette kan for eksempel gjelder klage på avslag på uførepensjon eller arbeidsavklaringspenger, eller beregningen av disse.
Har ikke fått penger fra NAV?
Har du ikke fått utbetalingen din? Hvis du ikke har fått pengene til forventet tid, kan du kontakte oss. Sjekk gjerne at du har lagt inn riktig kontonummer. Slik unngår du forsinket utbetaling hvis kontonummeret er feil.
Hvor mye er minstepensjon 2022?
Minste pensjonsnivå og garantipensjon øker med 3,53 prosent fra 1. mai 2022. Minstepensjon for enslig pensjonist (særskilt sats) blir 232 816 kroner fra 1. mai 2022.
Når på dagen får man penger fra NAV?
Nav understreker imidlertid at det vil variere når på døgnet pengene er på kontoen din, fordi det er banken din som overfører pengene til deg. Utbetalingen kan derfor komme på kontoen din først på ettermiddagen eller kvelden – eller på formiddagen.