Det er ikke vanskelig å sende post i butikk. Privatpersoner kan sende pakker selv i alle butikker som har PostNord-tjenester. Det eneste du trenger å gjøre er å bruke tjenesten på nettsidene før du kommer til innleveringsstedet. Det er enkelt å sende og motta pakker med PostNord.
Hvordan sender jeg en pakke i Posten?
Slik sender du pakken:
- Pakk godt inn det du skal sende.
- Mål og vei pakken; sjekk at sendingen er innenfor lengde 35 cm x bredde 25 cm x høyde 12 cm (den må passe i en normal postkasse).
- Registrer pakken og betal på nett; velg om den skal hentes fra din postkasse eller du vil levere den på Posten selv.
Når tømmes Postens postkasser?
De vanligste tømmetidene er: 16:00 og 17:00. Den siste postkassen tømmes klokken 18:00.
Hvordan finne utleveringssted Posten?
Du kan logge inn på Min adresse og sjekke adresseopplysninger og gjøre endringer. Hvor finner jeg hvilket hentested som tilhører min adresse? I vårt adressesøk kan du finne hvilket hentested som er knyttet til adressen din. I søket får du listet opp alle adressene inkludert husnummer og tilhørende postnummer.
Kan man sende pakke til post i butikk? – Related Questions
Når blir Posten hentet i butikk?
Leveres i sentrale områder i de fleste byer innen kl 09.00 dagen etter at pakken er sendt. For øvrig innen kl 11:30 eller kl 16:00 ankomstdagen, normalt dagen etter innlevering. Utlevering mandag – fredag.
Hva skjer hvis man ikke har postkasse?
I noen tilfeller betaler avsender for at pakken skal leveres ved døren din dersom den ikke får plass i postkassen. Da er det viktig at du merker døren din med navn slik at postbudet kan sette igjen pakken.
Hvordan endre leveringssted PostNord?
Vi har dessverre ikke mulighet til å endre adressen på en bestilling etter at den er registrert. Har du valgt leveranse til utleveringssted vil den komme til det forhåndsvalgte utleveringsstedet selv om du har skrevet feil adresse.
Hvor er min pakke Posten?
Slik sporer du
Har du et sporingsnummer (sendings- eller kollinummer) på en sending, kan du spore. Du får tilsendt sporingsnummer på SMS eller e-post fra sender, eller du blir varslet av Posten via appen, SMS eller e-post. Du kan også bruke strekkoden på en hentemelding du får i postkassen.
Hva betyr pakke til hentested?
Pakker bestilt til postkassen (Pakke i postkassen), men som ikke får plass og må hentes på Posten. Sendinger du har valgt å hente på et annet hentested enn ditt vanlige, eller sendinger til Pakkeboks.
Er Posten og PostNord det samme?
PostNord ble stiftet som et moderselskap for de nasjonale postoperatørene Posten Sverige og Post Danmark, som offisielt fusjonerte med virkning fra 24. juni 2009. I henholdsvis 2015 og 2016 ble Posten Sverige og Post Danmark innlemmet i moderselskapet.
Kommer det post i butikk på lørdager?
PostNord kjører pakker alle dager hele året, med unntak av lørdager, søndager og helligdager. Om det passer best for deg å hente eller sende pakke på lørdag vil dette likevel være mulig, da våre inn- og utleveringssteder er lørdagsåpne.
Hva er raskest av PostNord og Posten?
Skal man ha levering på døren så kan fort postnord bruke en uke ekstra. Når det kommer til levering i butikk, og alt går på skinner, er de like rask i østlandsområdet. Lengre nord du kommer, raskere blir posten på å levere.
Blir pakker levert hver dag?
Cirka 60 % av landets husstander vil få “Pakke i postkassen” levert i postkassen alle hverdager. De andre får levering annenhver dag som for brev og aviser. Sjekk om ditt område har utlevering av pakker i postkassen alle hverdager. Du velger levering i postkassen i nettbutikken, og du får en SMS når den er levert.
Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer?
Pakken kan følges i sanntid, og man kan gjøre valg underveis. Dersom pakken ikke kan leveres, blir den sendt til mottakers lokale Post i Butikk. Det er mulighet for å bestille flere leveringsforsøk, se under tilleggstjenester. *For detaljer rundt utlevering og varsling, se vilkår.
Hva er forskjellen på Bring og Posten?
Bring er i Norge den delen av Post-konsernet som betjener bedriftskundene og de deler av driften som retter seg mot bedriftskunder profileres derfor i grønne farger og ikke i den røde fargen som Posten benytter og som i all hovedsak skal profileres mot privatkunder. Selskapet eies av Posten Norge.